- Wyświetlaj Domyślny
- Wyświetlaj 16 ofert na stronie
Piasty rowerowe szosowe to jedne z najważniejszych części do rowerów szosowych. Składają się korpusu ze stopu stali, aluminium lub tytanu oraz dwóch zestawów łożysk, jednego po każdej stronie. Przez korpus przechodzi oś z szybkozamykaczem lub ze śrubami mocującymi. Piasta rowerowa szosowa została zaprojektowana z myślą o najlepszych osiągach. Piasty rowerowe przednie mają prostszą budowę, z kolei tylne są inaczej wyważone, ponieważ muszą uwzględnić kasetę z zębatkami.
Czytaj więcej...
Rowery szosowe są zbudowane z myślą o szybkim pokonywaniu odległości po utwardzonej, asfaltowej nawierzchni. Opory toczenia w rowerach szosowych powinny być jak najmniejsze, aby rowerzysta się nie męczył i mógł osiągnąć lepsze rezultaty. Dlatego tak ważna jest wysokiej jakości piasta szosowa, która zagwarantuje perfekcyjny obrót koła.
Piasta szosowa jest najczęściej wykonana z aluminium lub ze stali (korpus) z łożyskami kulkowymi lub maszynowymi, które zapewniają gładką i bezawaryjną pracę. Łożyska są umieszczone po obu stronach piasty i skręcone przechodzącą przez nie osią.
Piasty rowerowe szosowe, podobnie jak wszystkie piasty, mają specjalnie zakończone kołnierze z nawierconymi otworami do mocowania szprych. Standardowe mocowanie typu J-Bend jest na przykład zastosowane w Bitex Piasta Przednia Bx106f.
Chcesz zapewnić sobie skuteczne hamowanie? Sprawdź czy piasta rowerowa szosowa jest wstępnie przygotowana do zamontowania hamulców tarczowych. Najczęściej spotykane obecnie są mocowania hamulców tarczowych typu Centerlock, czyli centralne zamykanie. Ułatwia ono montaż tarcz hamulcowych i w przeciwieństwie do tarcz montowanych na śruby, istnieje mniejsza szansa na nieprawidłowe zamocowanie, co przekłada się również na kwestie bezpieczeństwa na drodze.
Dla tradycjonalistów BitexHubs posiada w ofercie również piasty z klasycznym mocowaniem tarcz hamulcowych na 6 śrub. Piasty tego typu jak – Bitex Piasta Przednia Bx306f poprawiają siłę i skuteczność hamowania w złych warunkach pogodowych.
Piasty do rowerów szosowych mają w specyfikacji dopuszczalne obciążenia. Warto zwrócić na to uwagę w czasie wyboru osprzętu, bo może to mieć wpływ na właściwości trakcyjne roweru oraz bezpieczeństwo. Przeważnie piasta do roweru szosowego przewiduje dopuszczalną masę rowerzysty do 90 kilogramów.
Piasty do rowerów szosowych wykorzystują dwa typy łożysk, różniących się konstrukcją i właściwościami. Pierwsze to łożyska kulkowe, najpopularniejsze rozwiązanie, proste w budowie, ale jednak posiadające swoje słabe strony. Łożyska kulkowe są osadzone w wewnątrz korpusu piasty i przymocowane stożkami skręconymi z obu stron koła, dzięki temu łożyska mogą swobodnie pracować. Po długich trasach do środka może się dostać brud i piasek, co wpłynie na ich wydajność. Dlatego łożyska kulkowe wymagają przeglądów i utrzymywania w czystości, aby nie doszło do zatarcia i uszkodzenia. Ich plusem jest cena i prosta obsługa.
Piasty szosowe na łożyskach kulkowych są łatwe do serwisowania nawet w warunkach domowych. Można je szybko ściągnąć, oczyścić i przesmarować. Mniej wprawni mechanicy mogą jednak mieć problem z ponownym, poprawnym spasowaniem łożysk kulkowych, a to może się przełożyć na jakość jazdy i żywotność łożysk.
Drugi wariant – piasta szosowa z łożyskiem maszynowym jest wygodniejsza, bo w przypadku zużycia lub uszkodzenia wystarczy wymienić całość i nie trzeba się obawiać, że elementy nie będą dobrze połączone. BitexHubs ma w swojej ofercie piasty, które zapewniają dobre uszczelnienie przed wodą i brudem.
Drugie rozwiązanie to piasta do roweru szosowego z łożyskami maszynowymi. Potocznie zwane “maszyny” to łożyska bardziej odporne na czynniki zewnętrzne i gwarantujące płynną pracę dla lepszych osiągów. Łożyska maszynowe są chętnie wybierane przez kolarzy i rowerzystów uprawiających jazdę wyczynową. Piasty szosowe, wykorzystujące łożyska mechaniczne są znacznie trwalsze, ale trzeba w ich przypadku liczyć się z większymi wydatkami.
Najczęściej spotykanym rozwiązaniem mocowania piasty do ramy roweru jest szybkozamykacz. Jest on wyposażony w dźwignię z jednej strony i odznacza się mniejszą sztywnością niż łączenie w postaci sztywnej osi. Szybkozamykacz powstał, aby można było szybko ściągnąć koło bez konieczności używania dwóch kluczy. Niesie to ze sobą pewne niebezpieczeństwa – ktoś może się pokusić o ściągnięcie koła z Twojego roweru, jeśli nie zostanie on odpowiednio przypięty.
Piasty rowerowe szosowe przód są zaprojektowane tak, by koło przednie sprawnie się obracało i umożliwiało kierowanie. Obecnie do ich produkcji stosuje się głównie stopy metali, aluminium, ale można też znaleźć włókna węglowe i tytan. Jeśli dodamy do tego cechy łożyska maszynowego, piasta rowerowa szosowa przednia pozwoli osiągnąć naprawdę wspaniałe rezultaty. Nie bez znaczenia jest również kształt i geometria kołnierza. Piasty przednie, są dopracowane pod kątem zminimalizowania oporów powietrza. To dzięki takim rozwiązaniom BitexHubs stanowią absolutną czołówkę wśród dostawców piast rowerowych.
Piasta szosowa przód jest lekka i wytrzymała, ale jednocześnie to bardzo zaawansowana konstrukcja. Począwszy od najnowszych technologii materiałowych, aż po dokładność wykonania tych elementów. Nie oznacza to jednak utraty wytrzymałości i trwałości piast. Precyzja wykonania powoduje, że nasze piasty można stosować bez skomplikowanych poprawek luzu na łożyskach. Kiedy liczy się czas, piasty szosowe przednie BitexHubs sprawiają, że możesz o nich dosłownie zapomnieć na lata!
Piasty rowerowe szosowe przód są dostępne w wielu rozmiarach i wariantach, abyś mógł dostosować piastę do swoich oczekiwań zakresie osiągów, wagi i sposobu mocowań szprych i hamulców. Nasze piasty są bardzo wytrzymałe i dzięki nim będziesz mógł przejechać dziesiątki tysięcy kilometrów, zanim będzie konieczna wymiana.
Piasta rowerowa szosowa przednia to trwała podstawa dla tarcz hamulcowych z mocowaniem na 6 śrub lub centralnym zamykaniem. Wszystko zależy od tego, jaki styl jazdy preferujesz i jakie są Twoje umiejętności w zakresie serwisowania roweru. Pamiętaj, czasami inwestycja w lepszej jakości elementy spowoduje rzadsze wizyty w serwisie i większe zadowolenie z jazdy.
Piasta rowerowa szosowa przód to także bezpośrednie przełożenie mocy, bez strat, co będzie wyraźnie odczuwalne w czasie jazdy. Możliwości roweru będą znacznie większe z wykorzystaniem naszych piast, choć należy pamiętać również o innych czynnikach, które wpływają na aerodynamikę takich jak: opony, tarcie łańcucha. Elementy mechaniczne w tym piasty są odpowiedzialne za około 10 procent oporów toczenia.
Piasty rowerowe szosowe przednie są proste w serwisowaniu. Można to zrobić samodzielnie w domu, lub jeśli nie czujesz się na siłach – skorzystać z profesjonalnego warsztatu. Samodzielna konserwacja zajmuje kilka minut, ale powinieneś się do niej dobrze przygotować. Warto mieć przy sobie komplet narzędzi oraz dedykowane do rowerów substancje smarujące.
Piasty rowerowe szosowe tył odgrywają ważniejszą rolę w rowerze niż piasty przednie. Są one odpowiedzialne nie tylko za swobodne toczenie, ale również przenoszą napęd. Ich budowa jest bardziej skomplikowana, co oznacza, że muszą też być inaczej wyważone. Najczęściej są przeznaczone do montowania kaset zębatek z wolnobiegiem.
Piasty szosowe tylne, podobnie jak przednie, mogą być zbudowane na bazie łożysk kulkowych lub maszynowych. Mają znacznie grubszy korpus i są cięższe. Do ich budowy używa się takich materiałów jak: stal, aluminium lub kompozyty. Decyduje to o ich trwałości i sztywności, nie wpływa jednak znacząco na wagę i wytrzymałość. Średnia waga naszych aluminiowych piast waha się w granicach 200 – 250 gramów.
Piasta rowerowa szosowa tylna dostępna jest w dwóch wariantach mocowania hamulców tarczowych – klasycznie na 6 śrub oraz popularne i niezawodne mocowanie typu Centerlock tzn. centralne zamykanie.
Zdarza się, że piasty rowerowe szosowe tylne są podatne na tzw. gryzienie. Dochodzi do niego kiedy kaseta zaczyna uszkadzać piastę. Aby temu zapobiec, niektóre modele naszych piast zostały wyposażone w specjalne wypusty – system Anti-Bite. Dzięki temu piasta szosowa tył może być używana jeszcze dłużej bez uszczerbku, który może wpływać na efektywność przeniesienia napędu i bezpieczeństwo rowerzysty.
Piasty rowerowe szosowe tył są przystosowane do różnych rodzajów sposobów mocowania szprych. Najpopularniejsze to J-Bend na 32-36 szprych, do ułożenia w krzyżowy wzór. Taki splot szprych pozwala na optymalne przeniesienie naprężeń w czasie pedałowania i hamowania z piasty na obręcze kół.
Dla każdego rowerzysty ważny jest też ogólny wygląd roweru i ulubione kolory. Niektórzy lubią tradycyjne elementy aluminiowe lub chromowane, młodzi szukają sposobów, by nadać swojemu rowerowi unikatowy wygląd, również na szosie. Piasta rowerowa szosowa tył jest dostępna w różnych kolorach i wymiarach, które będziesz mógł dopasować do swoich preferencji.
Piasta rowerowa szosowa tylna jest decydująca dla osiągów Twojego roweru, bo to ona jest odpowiedzialna za przeniesienie napędu. Jest poddana znacznym naprężeniom i intensywnie pracuje, dlatego też producenci stawiają piastom tylnym bardzo wysokie wymagania jakościowe. Jeżeli tylna piasta nie jest w dobrym stanie, Twoja jazda nie będzie przyjemna i szybka.
Zwiń ^