- Wyświetlaj Domyślny
- Wyświetlaj 16 ofert na stronie
Lefty to termin doskonale znany fanom zaawansowanej, terenowej jazdy na rowerze. Ten charakterystyczny rodzaj przedniego zawieszenia został wynaleziony i zastosowany przez jednego z czołowych producentów rowerów. Chodziło o wyeliminowanie wad tradycyjnych amortyzatorów. Piasty rowerowe Lefty odgrywają w tym zawieszeniu kluczową rolę. Charakteryzują się one ponadprzeciętną wytrzymałością i są skonstruowane specjalnie do tego zawieszenia, co oznacza, że nie można ich zastosować w innych rowerach. Piasta rowerowa Lefty, podobnie jak inne piasty BitexHubs, została zaprojektowana z zachowaniem najwyższych wymagań jakościowych i materiałowych. Jak jest zbudowana piasta Lefty i na co trzeba zwrócić uwagę przed zakupem? Wyjaśniamy.
Czytaj więcej...
Piasta Lefty należy do kategorii osprzętu przeznaczonego do rowerów górskich. Podobnie, jak piasty do rowerów szosowych, również piasty rowerowe Lefty powinny spełniać wysokie wymagania rowerzystów, łączących styl terenowy z dużą prędkością jazdy szosowej.
Piasta do roweru Leftygo jest udanym połączeniem tych dwóch parametrów. Koncepcja widelca “lefty” (z ang. – umieszczonego po lewej stronie) powstała już prawie 20 lat temu. Jak często bywa w takich przypadkach, zmiany konstrukcyjne i nowe rozwiązania wymusili sami użytkownicy, domagający się od producentów połączenia sztywności widelca roweru górskiego z komfortem jazdy na nieco dłuższych trasach. Wraz z rozwojem tego roweru powstała też piasta rowerowa Lefty, będąca jedną z najbardziej oryginalnych konstrukcji.
Kiedy producenci próbowali znaleźć optymalne rozwiązanie, wyprodukowali widelec jednostronny, który przenosi amortyzację poza główną ramę. Natomiast piasta Lefty, oprócz widelca, jest kluczowym elementem przedniego zawieszenia. Konstrukcja Lefty zyskała tyle samo zwolenników, co przeciwników i jest uznawana w świecie rowerowym za kultowe rozwiązanie dla wytrawnych rowerzystów. BitexHubs postanowił wyprodukować własne piasty rowerowe do “jednonożnych” widelców, w ten sposób w naszej ofercie znalazła się wysokiej jakości piasta Lefty.
Z czasem rozwiązanie widelca lefty zastosowano w innych typach rowerów – cross, szosowych, enduro, a nawet fat bike. Warto dodać, że tego typu zawieszenie zostało szybko uznane przez świat sportów rowerowych i zawodnicy jeżdżący na lefty odnosili przez ostatnie lata wiele sukcesów.
Piasty do rowerów Lefty, znajdujące się w naszej ofercie, produkujemy z aluminium, które gwarantuje trwałość i lekkość. Wytrzymałość jest szczególnie ważna w przypadku roweru typu Lefty, ponieważ zapewnia ona sztywność i znakomitą kontrolę w czasie jazdy.
Piasty Lefty oferujemy w dwóch modelach Bitex BX601F oraz BX602F. Te dwie piasty różnią się szerokością i rozstawem kołnierzy do mocowania szprych. Warto dodać, że piasta Lefty posiada mocowanie szprych typu J-Bend. Nasza piasta do roweru Lefty została wyposażona w 6 otworów do mocowania hamulca tarczowego. Piasty BitexHubs przeznaczone do przednich kół widelca Lefty, są toczone w charakterystycznym stożkowym kształcie, który równomiernie rozkłada naprężenia. Piasty są jednocześnie bardzo lekkie, ich waga waha się w granicach 124 gramów, z tolerancją do 5 gramów.
Piasty rowerowe Lefty przód tworzące zawieszenie lefty, mogą sprawiać wizualne wrażenie, że całość nie jest zrównoważona, ale z czasem można się przyzwyczaić. Należy też pamiętać, że piasta Lefty przód równoważy te elementy wyposażenia roweru, które znajdują się po prawej stronie, jak: korba, łańcuch i kaseta z przełożeniami. Faktem jest, że widelec lefty jest trudniejszy w serwisowaniu, ale doskonałe właściwości trakcyjne roweru rekompensują te niedogodności.
Piasty Lefty przednie są dostępne od wielu producentów, nie trzeba się zaopatrywać tylko w osprzęt firmy, która wynalazła lefty. Piasta rowerowa Lefty przednia produkowana przez Bitex jest piastą referencyjną, pasującą do systemów lefty, trzeba jednak przed zakupem sprawdzić szerokość.
Piasta rowerowa Lefty przód posiada większe łożysko po lewej stronie, które zapewnia równomierny rozkład sił, działających na piastę w czasie jazdy. Poza tym, nawet najcięższa piasta rowerowa Lefty przednia jest lżejsza od najmniejszej piasty klasycznej przeznaczonej do podwójnego widelca. Piasty rowerowe Lefty przednie są elementem konstrukcji, która pozwala na łatwe serwisowanie roweru, nie trzeba bowiem zdejmować koła, żeby np. usunąć usterkę opony. Piasty rowerowe Lefty przód dzięki swojej niewielkiej wadze przyczyniają się również do obniżenia całkowitej masy roweru, co może decydować o osiągach. Jednonożny widelec ma swoich zwolenników i przeciwników, ale z pewnością jest to jedna z najbardziej oryginalnych konstrukcji w świecie rowerów.
Zwiń ^