- Wyświetlaj Domyślny
- Wyświetlaj 16 ofert na stronie
Rowery trójkołowe są produkowane z myślą o osobach mających problemy z utrzymaniem równowagi. Są stabilne i pozwalają zatrzymać się w czasie podróży bez konieczności schodzenia z roweru lub podpierania się nogami. Trójkołowce są najczęściej wykorzystywane przez osoby starsze i niepełnosprawne, ponieważ wsiadanie i zsiadanie z takiego roweru również nie sprawia trudności. Do tych nietypowych konstrukcji produkowane są specjalne piasty do rowerów trójkołowych poziomych. Nie są tak zaawansowane jak piasty rowerowe do jednośladów innych typów, ale mają wiele cech wspólnych. Czym jest piasta rowerowa do roweru trójkołowego i jakie spełnia zadania? Wyjaśniamy.
Czytaj więcej...
Rowery trójkołowe są najczęściej stosowane w celach rehabilitacyjnych lub jako środek transportu dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi. Konstrukcja trójkołowca pozwala na zachowanie stabilności pojazdu, niezależnie od prędkości.
Nowoczesne rowery są wykonane z podzespołów wysokiej jakości, a należą do nich również piasty do rowerów trójkołowych poziomych, znajdujące się w naszej ofercie. Piasta do roweru trójkołowego jest najczęściej montowana taka sama we wszystkich kołach. Dlaczego nie ma typowych piast na przód i tył? Ponieważ w trójkołowcu napęd jest przenoszony z łańcucha na zębatkę umieszczoną centralnie, na tylnej osi roweru. Oba tylne koła wyglądają podobnie jak przednie, a zatem i piasty do poziomych rowerów trójkołowych są zunifikowane. BitexHubs dostarcza kilka modeli, których najważniejsze cechy przybliżymy w dalszej części.
Piasty do poziomych rowerów trójkołowych powstają – podobnie jak do innych typów rowerów – z aluminium, które zapewnia wytrzymałość przy zachowaniu niewielkiej masy. To ważne, ponieważ rowery trójkołowe są prawdopodobnie najbardziej masywne ze wszystkich rodzajów rowerów, ze względu na ilość zainstalowanego osprzętu. Nie wspominając o tym, że często są wykorzystywane do przewożenia większych zakupów. Rowery trójkołowe występują w dwóch głównych odmianach: z jednym kołem z przodu i dwoma z tyłu, inny wariant ma dwa skrętne koła z przodu i jedno z tyłu. Nasze piasty rowerowe można z powodzeniem zastosować w obu tych typach.
Jazda rowerem trójkołowym poprawia ogólną kondycję osób cierpiących na dolegliwości mięśniowe i pozwala długo zachować sprawność fizyczną oraz cieszyć się aktywnością. Aby sprzęt służył długo i bezawaryjnie, warto wybrać piasty do rowerów trójkołowych poziomych przód wysokiej jakości. Trwałe materiały przyczynią się bowiem do dłuższej eksploatacji i mniejszego wysiłku w czasie jazdy.
Piasta do roweru trójkołowego przód produkcji BitexHubs jest dostępna w dwóch głównych modelach. Oba są wykonane z aluminium, które gwarantuje wytrzymałość i lekkość. Pierwszy model, na który chcemy zwrócić uwagę, to bliźniacze piasty: DH12M i DH14M, które różnią się tylko średnicą osi. Obie te piasty posiadają mocowania szprych w systemie J-Bend, bo jest to najpopularniejsze rozwiązanie, stosowane w większości rowerów.
Druga para piast rowerowych to modele – DH12N i DH14N, wykonane również z aluminium, w kolorze czarnym. Te dwie przednie piasty do rowerów trójkołowych poziomych są przystosowane do mocowania hamulców na 6 śrub. Te bardzo lekkie piasty o wadze około 210 gramów są przeznaczone do zamontowania osi o średnicy 12 lub 15 mm.
Przednie piasty do rowerów trójkołowych poziomych przystosowaliśmy do zamontowania hamulca tarczowego, w tym celu przygotowanych jest 6 otworów na śruby mocujące. Ponadto, przednia piasta do roweru trójkołowego może być wyposażona w łożyska różnego typu w zależności od potrzeb i oczekiwań.
Piasty do rowerów trójkołowych poziomych na łożyskach kulkowych są łatwiejsze w serwisowaniu. Łożyska kulkowe można bez większych problemów oddzielić od piasty i wyczyścić oraz nasmarować.
Piasta do roweru trójkołowego przód z łożyskami maszynowymi jest mniej podatna na zabrudzenia, bo łożyska są szczelne, ale nierozbieralne. W przypadku ich uszkodzenia wymieniamy cały element.
Przednia piasta do roweru trójkołowego jest jednym z najważniejszych elementów roweru, bo stanowi centralną część koła. Dlatego ważne jest również utrzymanie piast w czystości. Warto co jakiś czas przetrzeć je i oczyścić z zabrudzeń, które mogą wniknąć głębiej i uszkodzić łożyska. Drobinki piasku i kurz przyczynią się do szybszego zużycia części.
Rowery trójkołowe odznaczają się nietypową konstrukcją. Koła tylne najczęściej są podwójne (nie zawsze, bo jak wspomnieliśmy istnieją również modele z dwoma kołami z przodu), to po prostu standardowe koła, ale zamontowane z tyłu. Trudno zatem mówić o specjalnych piastach tylnych. Tylne piasty do rowerów trójkołowych poziomych są zatem identyczne, jak przednie.
Zwiń ^