- Wyświetlaj Domyślny
- Wyświetlaj 16 ofert na stronie
Piasty do rowerów trekkingowych są tymi elementami roweru, które powinny sprawić, że przejażdżki rekreacyjne, czy dojazdy będą przyjemne i nie spowodują zmęczenia. Aby to osiągnąć piasty do roweru trekkingowego muszą być najwyższej jakości, wykonane z lekkich i wytrzymałych materiałów. Jeśli zależy nam na płynnych obrotach, to piasta do roweru trekkingowego powinna pochodzić od uznanego producenta, takiego jak – BitexHubs, który ma doświadczenie i wprowadza innowacyjne rozwiązania.
Czytaj więcej...
Piasty do rowerów trekkingowych nie są tak wymagające, jak w innych typach rowerów do intensywnej jazdy. Rowery trekkingowe służą najczęściej do spokojnych wypadów za miasto, codziennych dojazdów i okazjonalnych przejażdżek. Nie zmienia to faktu, że piasty do roweru trekkingowego powinny odznaczać się solidnością i trwałością. Rowery trekkingowe zazwyczaj są używane przez osoby, które potrafią samodzielnie wykonać proste czynności serwisowe. Również piasta do roweru trekkingowego jest zbudowana w taki sposób, aby łatwo można było ją wyczyścić lub wymienić. BitexHubs ma w swojej ofercie piasty rowerowe wysokiej jakości, które spełnią oczekiwania większości użytkowników rowerów trekkingowych.
Piasty do rowerów trekkingowych mogą wykorzystywać dwa typy łożysk: kulkowe lub maszynowe. Przyjrzyjmy się ich budowie. Piasty na łożyskach kulkowych są bardzo powszechne ze względu na niższą cenę i łatwość konserwacji. Piasta rowerowa powinna tego typu powinna być co kilka miesięcy oczyszczona z brudu nagromadzonego w czasie jazdy. To zapewni im dłuższą żywotność.
Łożyska maszynowe są natomiast bardziej szczelne i mniej podatne na ścieranie. Jeśli jednak ulegną uszkodzeniu, wówczas nadają się do wymiany. To również większy wydatek, ale biorąc pod uwagę trwałość łożysk maszynowych, warto go rozważyć.
Piasty rowerowe możemy również podzielić ze względu na różne typy mocowań. Przez wnętrze piasty przechodzi oś, którą musimy połączyć na stałe z widelcem ramy rowerowej. O ile przez dziesiątki lat stosowano nakrętki na gwintowane końcówki osi, to dzisiaj w większości stosuje się szybkozamykacz. Pozwala on błyskawicznie zamocować koło, albo je zdjąć, np. w celu naprawy.
Piasty do rowerów trekkingowych przód to niezbędny element roweru montowany w przednim kole. Piasta do roweru trekkingowego przód jest centralnym punktem koła, odpowiada za kontakt koła z ramą roweru, natomiast szprychy łączą piastę z obręczą koła. Dla każdego rowerzysty najważniejsza jest jazda bez oporów, które na dłuższej trasie mogą kosztować sporo wysiłku. Dlatego tak ważne są dobre przednie piasty do rowerów trekkingowych, które pracują płynnie i gładko. Taką charakterystykę mogą zapewnić tylko piasty wysokiej jakości BitexHubs.
Przednia piasta do roweru trekkingowego jest tak dobra, jak materiał, z którego jest wykonana. Do produkcji piast wykorzystuje się przede wszystkim aluminium, stal ale spotykane są również piasty w elementami tytanowymi. Nasze piasty do rowerów trekkingowych przód produkujemy z wysokiej jakości aluminium, które jest lekkie i wytrzymałe. Dzięki niewielkiej wadze, sam rower jest lżejszy, co nie jest bez znaczenia. Na wycieczki rowerami trekkingowymi zwykle zabieramy dodatkowy ładunek – sakwy, bagażniki, a w czasie jazdy liczy się każdy gram sprzętu mniej.
Piasta do roweru trekkingowego przód, znajdująca się w naszej ofercie, jest malowana na czarno, co nadaje jej nowoczesny i atrakcyjny wygląd. Kształt również ma znaczenie, bo profil, jaki mają nasze przedniepiasty do rowerów trekkingowych został starannie opracowany pod kątem minimalnych oporów powietrza. Na tzw. kołnierzu piasty nawiercone są otwory na szprychy z klasycznym typie mocowania J-Bend. Przednia piasta do roweru trekkingowego jest najczęściej przygotowana do przyjęcia zestawów 28, 32 lub 36 szprych.
Piasty do rowerów trekkingowych tył to całkowicie inna konstrukcja niż przednie. Są bardziej masywne, ponieważ mają wbudowany wolnobieg, na którym osadzona jest kaseta z zębatkami. Piasta do roweru trekkingowego tył mimo większych rozmiarów, dzięki korpusowi z aluminium, nie zwiększa znacząco masy roweru, np. piasta tylna BX101R waży zaledwie 275g. Dodatkowo, wspomniana piasta jest wyposażona w opracowany przez BitexHubs system “AntiBite”, zabezpieczający piastę przed tzw. “podgryzaniem” przez kasetę.
Tylne piasty do rowerów trekkingowych są inaczej wyważone, gdyż środek ciężkości jest przesunięty. Tylna piasta do roweru trekkingowego musi pomieścić jeszcze główkę piasty (bębenek) oraz kasetę z zębatkami, co wpływa na rozkład masy.
Aby piasta do roweru trekkingowego tył długo nam służyła, warto co jakiś czas sprawdzić jej stan, przeczyścić, usunąć zabrudzenia, które przyczyniają się do szybszego zużycia piasty i łożysk. Zaleca się inspekcję piasty po około 2,5 tysiącach kilometrów, te okresy mogą być jednak różne w zależności od stylu jazdy, wagi rowerzysty i rodzajów pokonywanych tras.
Tylne piasty do rowerów trekkingowych mają bardziej skomplikowaną budowę i osoby bez doświadczenia mechanicznego, mogą sobie nie poradzić z samodzielnym wymontowaniem i założeniem piasty. W takim wypadku, lepiej, gdy tylna piasta do roweru trekkingowego trafi w ręce serwisanta. Profesjonalna konserwacja lub wymiana piast daje gwarancję prawidłowej pracy podzespołów, a co za tym idzie – bezpieczeństwa na trasie.
Zwiń ^