- Wyświetlaj Domyślny
- Wyświetlaj 16 ofert na stronie
Rowery torowe to jedna z najbardziej wyspecjalizowanych odmian rowerów. Przeznaczone do jazdy po torze, maszyny te nie posiadają osprzętu typowego dla innych rodzajów jednośladów. Również piasty do rowerów torowych (ostre koło) mogą być zastosowane tylko w rowerach torowych. Wynika to z ich nietypowej budowy i parametrów przygotowanych pod jazdę wyczynową. Piasta ostre koło (do rowerów torowych) to pojęcie znane głównie zawodnikom i osobom serwisującym rowery dla zawodowców. Najważniejszą cechą rowerów torowych jest to, że są pozbawione biegów i hamulców. Dlatego piasty do rowerów ostre koło powinny spełniać najwyższe wymagania jakościowe, bo decydują o osiągach i bezpieczeństwie zawodników. Czym się charakteryzują te wyjątkowe piasty rowerowe?
Czytaj więcej...
Rowery torowe zwane „ostrym kołem” są zoptymalizowane pod kątem wyścigów po torze zamkniętym. Rowery te posiadają stały bieg, co oznacza, że cała moc z łańcucha jest przenoszona bezpośrednio, bez przekładni na koło. Piasty do rowerów torowych (ostre koło) są dostosowane do rowerów torowych uwzględniając tę specyfikę. Pierwszą różnicą, która rzuca się w oczy jest brak mocowań hamulców, ponieważ rowery torowe nie mają hamulców. Piasta ostre koło (do rowerów torowych) jest wykonana, podobnie jak inne piasty rowerowe, z aluminium. Posiada również kołnierze do mocowania szprych. Jednak na tym podobieństwa się kończą.
Piasty do rowerów ostre koło są zaprojektowane tak, aby miały możliwie najbardziej opływowy kształt, sprzyjający rozwijaniu największych prędkości. Rowery torowe są niezwykle lekkie, a do ich produkcji wykorzystywane są ultralekkie materiały takie jak aluminium lub stopy węglowe. Piasty ostre koło również odznaczają się niewielką masą, a jednocześnie są bardzo wytrzymałe. Piasty BitexHubs produkujemy z jednego stopu aluminium, aby zagwarantować największą twardość i jednolitą strukturę tego ważnego elementu.
Rowery torowe powstają z myślą o maksymalnej sztywności całej konstrukcji. Równie ważna jest aerodynamika, dlatego piasty do rowerów torowych (ostre koło) przód mają specjalnie zaprojektowany kształt korpusu i kołnierzy do mocowania szprych. Piasta do roweru torowego (ostre koło) przód została przystosowana do zakładania szprych w systemie J-Bend. Ale warto tutaj wspomnieć, że istnieje pewne pole do konfigurowania kół o różnej sztywności. Przednie piasty do rowerów torowych (ostre koło) mogą mieć bowiem różną liczbę otworów na szprychy – od 20 do 36.
Przednia piasta do roweru torowego (ostre koło) jest zakładana na ramę z mocowaną na sztywno osią. Wynika to z tego, że serwisowaniem roweru nie zajmują się zawodnicy, tylko wykwalifikowani specjaliści. Koło jest zamontowane na sztywno, aby zminimalizować ryzyko przesunięcia się osi i zmiany symetrii.
Kolarstwo torowe opiera się na wynikach, a te można osiągnąć tylko w przypadku jednośladów o najlepszych właściwościach wyścigowych. Na torze hamulce są zbędne, dlatego też piasty do rowerów torowych (ostre koło)przód są pozbawione mocowań hamulców. Do poprawy ogólnych właściwości aerodynamicznych przyczynia się też niewielka waga sprzętu. Piasta do roweru torowego (ostre koło) przód waży zaledwie około 220 gramów.
Przednie piasty do rowerów torowych (ostre koło) znajdujące się w naszej ofercie malujemy proszkowo na czarny kolor, który poprawia walory wizualne. Ponadto przednia piasta do roweru torowego (ostre koło) Bitex charakteryzuje się doskonałym stosunkiem jakości do ceny.
W przypadku rowerów torowych mamy do czynienia z inną konstrukcją niż w tradycyjnych jednośladach. Daje ona większe możliwości dostosowania roweru do maksymalnych wyników na torze. Nasze piasty do rowerów torowych (ostre koło) tył powstają ze stopów wysokiej jakości aluminium. Staramy się produkować je z jednego stopu, co nadaje im wyjątkową twardość. Aluminium sprawia, że piasty rowerowe Bitex są bardzo lekkie. I tak np. piasta do roweru torowego (ostre koło) tył model TKR10 – D waży zaledwie 270 g.
Profesjonalni zawodnicy jeżdżą na rowerach przygotowanych przez mechaników. Ekipy techniczne mają możliwość wybierania rodzaju przełożenia. Jak to możliwe? Tylna piasta do roweru torowego (ostre koło) dostarczana jest w wariancie dwustronnym, który umożliwia założenie koronki z prawej lub z lewej strony. To oznacza, że na piasty do rowerów torowych (ostre koło) tył można założyć dwie różne zębatki, a odwrócenie koła pozwala szybko zmienić przełożenia w zależności od warunków na torze.
Oferowane przez nas tylne piasty do rowerów torowych (ostre koło) przystosowane są do zastosowania osi o długości 120 mm. Warto również zwrócić uwagę na nieco szersze niż w pozostałych konstrukcjach kołnierze do mocowania szprych. Piasta do roweru torowego (ostre koło) tył dzięki tak ukształtowanym kołnierzom zyskuje na ogólnej sztywności, jakże potrzebnej na torze. Tylna piasta do roweru torowego (ostre koło) wyposażona jest w tradycyjne mocowania szprych typu – J-Bend.
Nietypowo zbudowane tylne piasty do rowerów torowych (ostre koło) umożliwiają przeniesienie całego układu napędowego, czyli łańcucha i korby na lewą stronę, a to z kolei pozwala – według przeprowadzonych badań – poprawić właściwości aerodynamiczne roweru w czasie jazdy po łuku.
Zwiń ^