- Wyświetlaj Domyślny
- Wyświetlaj 16 ofert na stronie
W ostatnich latach coraz poważniejszy segment rynku stanowią rowery przełajowe, znane również pod oznaczeniem – CX. Służą one do krótkich, ale intensywnych wyścigów przełajowych w terenie. To nie tylko pasja zawodników wyczynowych, ale też alternatywa dla wszystkich, którzy nie chcą rezygnować z jazdy, gdy kończy się sezon szosowy. Trudne trasy przełajowe wymagają zastosowania w rowerach najnowocześniejszych i trwałych elementów, takich jak – piasty do rowerów przełajowych (CX). Obecnie są one produkowane przez wielu dostawców, ale BitexHubs oferuje piasty piasty do rowerów przełajowych najwyższej jakości. Czym się one charakteryzują?
Czytaj więcej...
Rowery przełajowe na pierwszy rzut oka przypominają rowery szosowe, gdy przyjrzymy się bliżej pojawia się sporo różnic – wyżej osadzony suport, koła do jazdy w terenie, bardziej agresywna pozycja rowerzysty. Przełajówki muszą być wytrzymałe, bo muszą się sprawdzić na szybkich, ale czasami ekstremalnych trasach. Dlatego tak ważne są odpowiednie piasty do rowerów przełajowych (CX), które pozwolą poprawić osiągi.
Piasty do rowerów przełajowych są dopracowane pod względem użytych materiałów. Najczęściej stosowane jest aluminium, ponieważ jest ono lekkie i wytrzymałe. Waga roweru przełajowego jest bardzo ważna, ponieważ bywają odcinki, kiedy zawodnik musi wziąć rower na ramię i pokonać np. przeprawę wodną, czy rów.
Piasta do roweru przełajowego przypomina budową pozostałe piasty rowerowe, jest jednak lżejsza (od 90 – 130g) z powodów, o których już wspomnieliśmy. Niezwykle ważne są również zastosowane systemy łożysk, które decydują o jakości jazdy i częstotliwości przeglądów. Ze względu na typy łożysk, piasty dzielimy na dwa rodzaje:
Piasta do roweru przełajowego może być mocowana do ramy na kilka sposobów. Przypomnijmy, że przez korpus piasty przechodzi oś połączona z widelcem roweru. Dotychczas spotykane było skręcanie osi na nakrętki, ale w ostatnich latach przyjął się właściwie tylko szybkozamykacz, wyposażony w specjalną dźwignię. Umożliwia on błyskawiczne uwolnienie osi i ściągnięcie koła. To duża zaleta, jeśli zależy nam na szybkim serwisowaniu lub czyszczeniu roweru. BitexHubs oferuje również szeroki wybór osi o różnych wymiarach, które możesz dopasować do piasty w zależności od potrzeb.
Piasty do rowerów przełajowych przód to newralgiczny element przedniego koła odpowiedzialnego za kontrolę. W czasie jazdy przełajowej wytrzymałość i przeniesienie obciążeń z ramy na koła ma decydujące znaczenie. Dlatego piasta do roweru przełajowego przednia została zaprojektowana specjalnie z myślą o przyjęciu dużych naprężeń np. w czasie szybkich manewrów na nierównościach terenu.
Piasty do roweru przełajowego przednia dostępne w naszej ofercie są przystosowane do zamocowania szprych w najpopularniejszym systemie J-Bend. Szprychy zaplata się krzyżowo dla stabilności i sztywności koła. Piasty do rowerów przełajowych przednie zostały przystosowane do montowania tarcz hamulcowych w układzie 6 śrub – np. piasta rowerowa przednia Bitex BX201F
Piasta do roweru przełajowego przednia odpowiada za szybkość i płynność jazdy. Precyzyjne dopasowanie wszystkich elementów przyczynia się do świetnych rezultatów. Równie ważny jest kształt, który uwzględnia aerodynamikę i doskonały wygląd. Piasty do rowerów przełajowych przód są wyposażone w dwa uszczelnione łożyska, dla dłuższej i bezawaryjnej jazdy.
Piasty do roweru przełajowego przednia wybieramy zwracając uwagę na kilka najważniejszych parametrów – przeznaczenie, rozmiar osi, liczba szprych i system mocowania tarczy hamulcowej. Piasty do rowerów przełajowych przednie są generalnie przeznaczone do agresywnego stylu jazdy, jakim jest jazda przełajowa, ale przed zakupem warto upewnić się, co do wagi i charakterystyki piasty.
Piasty do rowerów przełajowych tył to bardziej zaawansowane mechanizmy. Są zdecydowanie solidniejsze, niż piasty przednie, a także inaczej wyważone. Ogólnie piasty rowerowe tylne można podzielić na piasty: jednobiegowe, z wolnobiegiem i z przełożeniami w piaście. Piasta do roweru przełajowego tył najczęściej występuje w tym drugim wariancie, czyli z wolnobiegiem.
Piasty do rowerów przełajowych tylne w nowoczesnych modelach przełajowych wykorzystują mechanizm wolnobiegu, na którym montowana jest kaseta. Dzięki wolnobiegowi, możliwe jest swobodne obracanie się koła, a w momencie nacisku na pedały, łańcuch przenosi napęd na piasta do roweru przełajowego tylna dzięki mechanizmowi zapadek.
Piasty do rowerów przełajowych tył dobiera się w zależności od długości i grubości tylnej osi. Jest to uzależnione od wielkości ramy, dlatego warto przed zakupem upewnić się, co do wymiarów. Piasta do roweru przełajowego tył jest najczęściej wykonana z aluminium, jak: BX201R, ale na rynku są również piasty ze stali i tytanu.
Piasty do rowerów przełajowych tylne to jeden z najbardziej wymagających elementów roweru, od którego zależy jakość jazdy i osiągi sprzętu, dlatego jeśli masz wątpliwości, jakie piasty wybrać, poszukaj informacji i recenzji na stronach renomowanych producentów. Piasta do roweru przełajowego tylna może kosztować niewiele, ale będzie to oznaczało kompromisy związane z jakością. Jeśli jesteś zawodnikiem wyczynowym i zależy Ci na najwyższych parametrach, lekkości i trwałości, nie szukaj rozwiązań pośrednich, sięgnij po piasty BitexHubs.
Zwiń ^