- Wyświetlaj Domyślny
- Wyświetlaj 16 ofert na stronie
Bębenek do piasty roweru szosowego odgrywa decydującą rolę w pracy tylnej piasty, bo jest wyposażony w system zapadek, które zazębiają się z piastą w momencie naciśnięcia pedałów. To moment, w którym moc przenoszona jest na koło. Im więcej zapadek, tym szybciej dochodzi do “włączenia” napędu tylnego koła. Czym się charakteryzują bębenki do piast? Oto podstawowe wiadomości.
Czytaj więcej...
Bębenki do piasty rowerów szosowych bezpośrednio wpływają na jakość pracy tylnej piasty. Bębenek to część piasty, na której osadzona jest kaseta z zębatkami. Bębenki BitexHubs są produkowane z przeznaczeniem do kaset 10/11 rzędowych, ale jest również możliwość zaadaptowania ich do większych zestawów.
Bębenek do piasty roweru szosowego jest elementem piasty tylnej, która w rowerach szosowych nie jest oszczędzana. Podlega ona intensywnym naprężeniom i obciążeniom w czasie wytężonej jazdy szosowej. Dlatego tak ważne jest, aby bębenki były wykonane z wysokiej jakości materiałów – lekkich i trwałych. Nasze bębenki przechodzą laboratoryjne testy wytrzymałościowe, a w procesie produkcji staramy się wykonać je z jednego stopu aluminium, tytanu lub stali. W zależności od materiału bębenki piasty ważą średnio od 70 do 120 gramów.
Bębenek piasty roweru szosowego, jeśli jest wysokiej jakości, zdecydowanie poprawia osiągi roweru. Czasami niedoceniany bębenek wykonuje bardzo istotną pracę i jest wbrew pozorom elementem dosyć skomplikowanym. Posiada system sprężynujących zapadek, które pozwalają kołu swobodnie się obracać, kiedy nie pedałujesz. Włączają napęd w momencie obrotu pedałów do przodu i wydajnie przenoszą moc. Im wyższy współczynnik lub tzw. punkty zazębienia, tym większa płynność pedałowania.
Bębenki piasty rowerów szosowych są zaawansowanymi mechaniczne częściami, które wymagają co jakiś czas – w zależności od stylu i przebytych dystansów – uwagi i kontroli, aby działały bezawaryjnie i służyły dłużej. Na pewno należy kontrolować, czy woda i brud nie znalazły dojścia do wnętrza piasty i nie usunęły wszystkich substancji smarujących. Osoba wprawiona w obsłudze i serwisie roweru powinna sobie poradzić ze zdjęciem bębenka i oczyszczeniem. Jeśli to zbyt skomplikowane lub w pobliżu nie ma odpowiednich narzędzi, warto wówczas odwiedzić specjalistyczny punkt serwisowy.
Bębenki do rowerów szosowych można ulepszać również we własnym zakresie poprzez zastosowanie różnego typu łożysk. Każde łożysko ma swoje parametry i wiele zależy od preferencji użytkownika. W piastach Bitex można zastosować: maszynowe łożyska stalowe, maszynowe łożyska ze stali nierdzewnej, ceramiczne łożyska maszynowe lub japońskie ceramiczne łożyska maszynowe. Zastosowane łożysko wpływa również na cenę kompletnego zestawu.
Bębenek do roweru szosowego jest elementem wykonanym z wyjątkową precyzją. Aby zapobiec nadmiernemu zużyciu, opracowaliśmy unikatowy system AntiBite. Chroni on zewnętrzną powierzchnię bębenka przed “nagryzaniem” przez kasetę z zębatkami. Dodajmy, że nasze bębenki do rowerów szosowych są przeznaczone standardowo do piast 10/11 rzędowych, jeśli mają być większe, wymaga to specjalnych osi i adapterów.
Bębenki do roweru szosowego przy całej swojej funkcjonalności również prezentują się bardzo atrakcyjnie. Wykonane z aluminium są najczęściej anodowane, a czerń jest trwała. Tytanowe bębenki mają oryginalny tytanowy kolor.
Przed zakupem warto się upewnić czy bębenek piasty będzie kompatybilny z posiadanym osprzętem. Istnieje wiele standardów i patentów opracowanych przez poszczególnych producentów. Wprawdzie jest możliwość adaptacji w różnych konfiguracjach, ale dla najlepszego efektu warto wybrać dedykowane rozwiązania.
Zwiń ^