- Wyświetlaj Domyślny
- Wyświetlaj 16 ofert na stronie
Bębenki do piasty – nazywane również “główką piasty” są jednym z kluczowych elementów piasty. Ta niewielka część jest odpowiedzialna za przeniesienie mocy na koło. Bębenki rowerowe to wbrew pozorom dosyć skomplikowane elementy, chociaż ich samodzielna wymiana nie jest poza zasięgiem właścicieli rowerów. Bębenek zawiera łożysko i system zapadkowy, odpowiedzialny za szybkość “włączenia” napędu w czasie pedałowania. Jak są zbudowane bębenki do piasty BitexHubs?
Bębenki do piasty to ukryte pod kasetą, ale niezwykle ważne elementy roweru. To przedłużenie prawej strony tylnej piasty koła, tej samej, na której zamontowana jest kaseta z zębatkami. Bębenek do piasty zawiera mechanizm zapadkowy, który przenosi napęd na koło, kiedy zaczynamy pedałować. Ten sam mechanizm rozłącza napęd, kiedy przestajemy pedałować, a koło nadal się obraca.
Czytaj więcej...
Bębenki do piasty na swojej zewnętrznej powierzchni posiadają wypustki, umożliwiające zamontowanie kasety z zębatkami. Kaseta posiada od kilku do kilkunastu kół zębatych. Najczęściej spotykamy obecnie kasety 11 lub 12-biegowe. Bębenki Bitex są dedykowane przeważnie do piast 10/11.
Bębenek do piasty może być wykonany z różnych materiałów. W zależności od wymagań technicznych i rodzaju jazdy, można zastosować następujące bębenki:
Bębenki do piasty to część podanta na zużycie, bo jest poddawana bardzo dużym obciążeniom. BitexHubs opracował gamę modeli bębenków do piast wraz z innowacyjnymi rozwiązaniami wydłużającymi ich żywotność. Warto jednak przeprowadzać regularne przeglądy roweru i kontrolować stan zużycia bębenków.
Bębenek piasty decyduje o płynności pedałowania, dlatego specjalistyczne firmy, takie jak BitexHubs mocno eksponują parametry bębenków i ich przeznaczenie do konkretnych kaset i systemów przełożeń opatentowanych przez poszczególne światowe marki. W naszej ofercie znajdują się bębenki do piast MTB dla standardowych kaset 10/11 np. Bitex bębenek piasty MTB R07-MHG2 10/11S. Większość bębenków BitexHubs jest przeznaczona do kaset 10/11 biegowych. Jeśli istnieje potrzeba zainstalowania nowego bębenka do kaset 12 rzędowych SHIMANO Microspline, niektóre nasze modele wymagają zmiany osi piasty lub końcówki piasty, a służy do tego specjalny adapter.
Bębenki piasty charakteryzują się wysoką efektywnością przeniesienia napędu. Wynika to z ich konstrukcji. Bębenek rowerowy posiada zęby grzechotki, które zazębiają się z korpusem piasty w 27 lub 54 punktach. Punkt zazębienia to miejsce, w którym piasta się blokuje i zaczyna obracać koło.
Bębenki piasty mogą być wyposażone w łożyska o różnej budowie. Od zastosowanych łożysk jest też cena uzależniona bębenków. Bębenki BitexHubs mogą zostać wyposażone w następujące łożyska:
Bębenki rowerowe są poddawane dużym siłom, ponieważ jest to jeden z elementów przenoszących moc z korby na koło. Aby zapobiec tzw. nagryzaniu piasty przez kasetę, nasze bębenki do piast rowerowych są wyposażone w oryginalny system AntiBite, który chroni ten element piasty i przyczynia się do zwiększenia żywotności tej części.
Wysokiej jakości bębenki do piast rowerowych mają ogromne znaczenie dla kolarzy szosowych. Zawodnicy jeżdżący wyczynowo, wybierają rozwiązania i osprzęt, który zagwarantuje optymalne przeniesienie napędu, bez utraty cennej mocy. Dla zawodowców liczy się również szybkość reakcji piasty dlatego bębenek do piasty rowerowej, posiadający więcej punktów zazębienia będzie szybciej odpowiadał na obrót pedału.
Bębenek rowerowy jest bardzo lekki, aby nie zwiększać masy całej piasty. W przypadku rowerów wyczynowych liczy się waga każdego elementu, dlatego bębenki, w zależności od materiału, ważą od 100 do 160 g. Bębenek piasty można wymienić nawet w domowych warunkach. Na pierwszy rzut oka wygląda skomplikowanie, ale wymiana nie przekracza umiejętności amatorów samodzielnego serwisowania rowerów. Bębenek do piasty rowerowej jest mechanizmem dosyć złożonym, dlatego podczas serwisowania w warunkach domowych należy zadbać o odpowiedni zestaw narzędzi do ich ściągania. Należy pamiętać również o zastosowaniu rekomendowanych substancji smarujących, o odpowiedniej gęstości. Zbyt gęste smary mogą powodować przyspieszone zużycie lub uszkodzenie bębenka piasty.
Zwiń ^